;

Online workshop: Jak transformovat služby, aby uspěly na internetu

Tickets for Online workshop: Jak transformovat služby, aby uspěly na internetu.



Maslowova pyramida tvrdí, že základních lidských potřeb je pouze několik: Na nejnižší úrovni se nacházejí nezbytností pro fyzické přežití (jídlo, voda a odpočinek). Na vyšších stupních najdeme pocit bezpečí, sounáležitost, úctu, lásku a na samotném vrcholku touhu po seberealizaci. Fyzických i digitálních služeb řešících tyto potřeby samozřejmě existuje nepřeberné množství: večerka na rohu ulice i damejidlo.cz slibují, že zaženou hlad, bezpečnostní agentura i antivirus v počítači zase tvrdí, že nás ochrání. A ano, opravdu existují také služby, které nabízejí lásku nebo seberealizaci. Vzpomeňte si třeba na online seznamku Tinder nebo na pocit, který se nám snaží prodat reklamy hobbymarketů.






Nové lidské potřeby nevznikají, vznikají ale nové způsoby jak je řešit. A zde přichází ke slovu Service Design. Nebojte, slovo „design” zde nemá nic společného s módou nebo estetikou. V tomto případě se jedná o vysoce praktickou a zároveň kreativní metodu, která pomáhá inovovat, zlepšovat a vytvářet služby. Dělá je více užitečné, použitelné a přitažlivé pro zákazníky a výkonnější i efektivnější pro firmy nebo organizace, které je poskytují.


Service design není úplně nová disciplína



Podobnými tématy se již mnohá desetiletí zabývají odborníci ze světa marketingu, modernizace produktů nebo řízení firemních procesů. Nicméně v posledních letech vysoký zájem o tuto oblast přispěl k její vyšší specializaci a jasnějšímu vymezení. Proč? Všudypřítomnost chytrých zařízení a vysokorychlostního internetu otevřela dosud nevídané možnosti, jak transformovat stávající řešení, nabídnout lepší servis a získat tak rozhodující konkurenční výhodu. Díky tomuto přístupu a jeho rozvinutí skrze digitální technologie dokázal Booking.com proměnit zvyky, jakými rezervujeme ubytování, Uber náš styl cestování a Netflix způsob, jak vybíráme filmy a „chodíme do kina”.



Service design se však netýká jen velkých společností a nákladných projektů. Stejně může vést k významným úspěchům i v mnohem menším měřítku. Také malé a střední organizace mohou touto cestou redesignovat svou nabídku, tak aby:


►Lépe informovaly zákazníka, například tím, že ihned oznámí přesné ceny a termíny

►Snížily transakční náklady spojené s objednávkou, například ušetřily zákazníkovi čas a energii potřebnou pro pochopení a objednání služby

►Zkrátily čas vyřízení objednávky, například automatizací opakujících se úkolů

►Zvýšily kvalitu výstupů, tedy inovovaly samotné plnění služby o nové součásti, vlastnosti a funkce






Co tvoří zákazníkův prožitek ze služby?


Základem je užitečnost (Řeší služba moje potřeby? Dává mi smysl?), následuje použitelnost (Jsem schopen službu využít? Umím si ji objednat?), přitažlivost (Mám z využívání služby radost? Líbí se mi?) a nakonec dosavadní zkušenost se značkou: (Jak se mi osvědčily jiné služby od stejné značky? Vrhají asociace spojené se značkou na službu dobré světlo?)


Co se na Workshopu naučíte



► Seznámíte se s základními principy service designu a vysvětlíme si, jak vzniká hodnota (nejen) digitální služby.

► Vyzkoušíte si některé z nejpoužívanějších technik pro vytváření a zdokonalování služeb.

► Porozumíte inovacím, které přinesly známé (i méně známé) online projekty: V rámci workshopu společně projdeme vybrané case studies, abychom si názorně ukázali, jak u nich skrze digitální transformaci vznikla přidaná hodnota.

► Pochopíte, proč už nestačí, když je web pouhou reklamou. Proč musí být naopak místem, kde rovnou dochází k objednávkám a platformou skrze níž jsou služby přímo poskytovány.

► Odnesete si minimálně 3 konkrétní nápady, jak inovovat vaší nabídku.


Lektor workshopu


Lukáš Pilka je šéf designu a strategického plánování ve společnosti BlueGhost, vysokoškolský pedagog a publicista. Během své dvacetileté praxe v navrhování a tvorbě digitálních řešení spolupracoval na celé řadě úspěšných projektů ze soukromého i veřejného sektoru. V letech 2019 a 2020 získal se svým týmem hned 3 zlaté medaile na WebTop100: za nejlepší online nástroj, nejlepší firemní web a nejlepší digitální PR kampaň.


Co ještě potřebujete vědět



► Workshop je vhodný pro produktové manažery a manažerky, marketéry a marketérky, obchodní ředitele a ředitelky i pro kohokoliv se zájmem o digitální inovace ve službách.

► Na workshopu proběhne krátké představení všech účastníků a bude i prostor pro vzájemné síťování.

► Pokud máte zájem zúčastnit, je nutné se závazně registrovat. Máte otázky či potřebujete pomoci? Nebojte se ozvat. Kontaktní osoba: Barbora Kubátová, barbora.kubatova@blueghost.cz, tel: 245 501 151

► Místo konání: Online přes Zoom. Odkaz bude zaslán účastníkům na e-mailovou adresu, kterou uvedli v registraci, den před začátkem vysílání.

Online workshop: Jak transformovat služby, aby uspěly na internetu

Date
09. April 2021 09:00
Buy tickets
Event promoter

For any questions regarding the event - tickets, organization, location, or anything else please contact the event promoter.

BlueGhost.cz, s.r.o.
Českomalínská 27, 16000 Praha 6, Czech Republic

Company ID: 28901061
Tax ID: CZ28901061

Comments