;

Online workshop: Jak navrhnout fungující web, který spustíte rychle a nezboříte rozpočet

Vstupenky na Online workshop: Jak navrhnout fungující web, který spustíte rychle a nezboříte rozpočet.

Nejlepší online aplikace není ta, co umí všechno. Na tříhodinovém školení se naučíte navrhnout Minimum viable product - co nejjednodušší web, eshop nebo aplikaci soustředící se pouze na řešení zákazníkova problému.


Nejprve pevný základ, poté detaily

Věděli jste, že v počátcích Facebooku byste na něm jen marně hledali lajkovací tlačítko? Že Airbnb při spuštění nemělo žádné funkce pro recenze a hodnocení? A že na Alze ze začátku nešlo objednat zboží? Jak je to možné? Všechny tyto platformy se při svém vzniku soustředily jen na klíčové funkce a vše ostatní odkládaly na pozdější etapy. Díky tomu byly spuštěny ve správný okamžik, vývoj stál rozumný rozpočet a jejich jednoduchost se odrazila i v dobré srozumitelnosti pro první uživatele a zákazníky.

V BlueGhostu se už téměř 20 let setkáváme s internetovými projekty v jejich úvodní fázi. Někdy pouze posloucháme počáteční představy, jindy navážeme spolupráci a přímo se podílíme na realizaci. Jedna z častých a přitom velmi nebezpečných chyb je, že zadavatelé chtějí od nového webu či online aplikace příliš mnoho. Není se čemu divit, mají plnou hlavu nápadů, posbírali podněty od svých kolegů, provedli rešerši nejrůznějších platforem a přitom sestavili dlouhé seznamy funkcí a vychytávek, které je potřeba naprogramovat.

Kdybychom ale podle těchto soupisů postupovali, zpravidla by to vedlo k vyčerpání rozpočtu už při tvorbě funkcionalit. Nezbyl by dostatečný prostor pro přípravu uživatelsky vstřícného prostředí, kvalitní testování a atraktivní grafické zpracování. Díky náročnosti vývoje by se nedostávalo peněz na reklamu a marketingovou podporu a k samotnému spuštění projektu by zřejmě došlo o řadu měsíců později. A nedej bože, jestli už mezitím byla konkurence rychlejší.


Beznadějný a nadějný web: jak rozdělit sílu a finance mezi jednotlivé části práce.

Beznadějný a nadějný web: Jak rozdělit sílu a finance mezi jednotlivé části práce.


Jak stanovit nejdůležitější jádro projektu?

Náš první úkol při počátečních konzultacích proto nebývá právě populární: Proškrtat „seznam přání” a ponechat na něm opravdu jen to nejpodstatnější. Reid Hoffman, spoluzakladatel a někdejší ředitel LinkedIn tvrdí, že „pokud nejste nespokojeni s vaším produktem, tak jste jej uvedli na trh příliš pozdě”. Jistě má pravdu v tom, že velká část nápadů má být při spuštění pouze v poznámkovém bloku. Co ale škrtnout a vynechat, aby budoucí digitální produkt stále dával smysl svým zákazníkům? Jak naopak poznat a určit klíčové prvky, na kterých celý nápad stojí a do kterých je nutné investovat?


Minimum viable product by měl obsahovat jen ty nejnutnější funkce vzhledem k účelu webu nebo aplikace. nápady a vychytávky, které netvoří jádro služby, je nutné odkládat na další etapy vývoje.

Minimum viable product by měl obsahovat jen ty nejnutnější funkce vzhledem k účelu webu nebo aplikace. Nápady a vychytávky, které netvoří jádro služby, je potřeba odkládat až na další etapy vývoje.

Připojte se k online workshopu, kde se naučíte, jak rozpoznat klíčovou hodnotu vašeho digitálního projektu a podle ní připravit zadání pro Minimum Viable Product, tedy pro první verzi produktu, který obsahuje pouze nezbytné funkce pro řešení zákazníkova problému. Pro plně použitelný web nebo aplikaci, které nezruinují váš rozpočet a umožní vám rychle uvést váš nápad na skutečný trh.



Co se na Workshopu naučíte

  • Jak co nejrychleji a nejlevněji spustit funkční online aplikaci.
  • Jak naplánovat první verzi digitálního produktu obsahující pouze nezbytné funkce pro řešení zákazníkova problému.
  • Jaké kapitoly má mít rozpočet na tvorbu online aplikace a jak mají být mezi ně finanční prostředky rozděleny.
  • Jak investovat finance tak, aby co nejvíce maximalizovaly šanci na úspěch připravovaného projektu.
  • Jak řídit další vývoj aplikace na základě skutečného feedbacku od zákazníků.


Pro koho je workshop určen

  • Chcete rozšířit své podnikání i do digitálního světa?
  • Pověřilo vás vedení modernizací firemního webu?
  • Připravujete výběrové řízení na tvorbu internetového obchodu?
  • Nosíte v hlavě nápad na novou digitální službu?
  • Plánujete přípravu složitějšího webu nebo online aplikace?

Pokud jste alespoň na jednu z otázek odpověděli ano, pak ano. Workshop je právě pro vás.




Lektor workshopu

Lukáš pilka

Lukáš Pilka je šéf designu a strategického plánování ve společnosti BlueGhost, vysokoškolský pedagog a publicista. Během své dvacetileté praxe v navrhování a tvorbě digitálních řešení spolupracoval na celé řadě úspěšných projektů ze soukromého i veřejného sektoru. V letech 2019 a 2020 získal se svým týmem hned 3 zlaté medaile na WebTop100: za nejlepší online nástroj, nejlepší firemní web a nejlepší digitální PR kampaň.



Co ještě potřebujete vědět

  • Na workshopu proběhne krátké představení všech účastníků a bude i prostor pro vzájemné síťování.
  • Pokud máte zájem se zúčastnit, je nutné se závazně registrovat. Máte otázky či potřebujete pomoci? Nebojte se ozvat. Kontaktní osoba: Barbora Kubátová, barbora.kubatova@blueghost.cz, tel: 245 501 151
  • Místo konání: Online přes Zoom. 

Online workshop: Jak navrhnout fungující web, který spustíte rychle a nezboříte rozpočet

Registrácia
Organizátor podujatia

V prípade akýchkoľvek otázok ohľadom podujatia - vstupeniek, organizácie, lokality, prosíme kontaktujte organizátora podujatia.

BlueGhost.cz, s.r.o.
Českomalínská 27, 16000 Praha 6, Česká republika

IČO: 28901061
DIČ: CZ28901061
IČ DPH: CZ28901061

Diskusia